top of page

Ha már csak a befektető hiányzik…

Frissítve: 2021. febr. 5.

Egy vállalkozás indítása mindig soktényezős feladat. A start gombot többnyire egy jó ötlet adja, ami felpörgeti fantáziánkat és beindítja a rakétákat. Vannak, akik gyorsan csapatot gyűjtenek maguk köré és megosztják a feladatokat: weboldal és facebook profil, online marketing és cégalapítás, könyvelő, coworking iroda, némi számolgatás és már indulhat is a vállalkozás!

Mások otthon tervezgetik a négy fal között a vállalkozásukat és egyedül akarnak mindent kitalálni, nehogy valaki „ellopja” az ötletüket. Mesésen részletgazdagon kidolgozzák a tervet és csak az utolsó pillanatban,- nagyjából néhány év után – merik másokkal is megosztani azt.


Essen szó az ötletről: először is, milyen a jó ötlet? Ami különlegesen unikális vagy inkább pofon egyszerű- „hogy eddig ez másnak nem jutott eszébe?” Erre természetesen nincs recept, bármelyik beválhat, nem is ezen múlik a siker. Érdemes körülnézni a nagyvilágban, létezik –e már hasonló termék, ha igen, akkor érdemes-e a magyar piacra átültetni?

Bármelyik irányból közelítsünk is, lassan vagy gyorsan – eljutunk a magabiztos érzésig: „Már csak pénz, paripa, fegyver, azaz egy befektető hiányzik!”


De hogyan gondolkodnak a befektetők?

Hogyan kerülhetünk kapcsolatba velük és mikor jön el az idő egy vállalkozás vagy startup életében az első befektetői beszélgetésre?


A startupoknak és vállalkozásoknak is vannak életciklusai, te melyik fázisban vagy? 

Ha még az álmodozós korszakodat éled, akkor az úgynevezett „pre-seed” állapotban vagy, mentorok és accelerátorok segíthetik az ötleted fejlesztését. Befektetési szempontból fontos, hogy már az úgynevezett „seed” fázisban légy, amikor már az ötleteket kicsit validáltad, tesztelted, lehet hogy prototípust is készítettél, van üzleti stratégiád, stb.


Tedd fel magadnak őszintén a kérdést, te adnál magadnak hitelt?

Egyáltalán alkalmas vagy egy vállalkozás menedzseléséhez? Ha igen a válasz, akkor azért interjúvold meg a környezetedet is!

S egyáltalán milyen tőkebevonási lehetőségek vannak a családi ezüstön túl? Hallottunk már kockázati tőkebevonásról, közösségi finanszírozásról vagy „smart money”-ról. Hogy mikor-melyikre van esély, arról is szólhat a beszélgetés.


Hogyan gondolkodik egy üzleti angyal és milyen elvárásai lehetnek? 

Mit kell tennünk azért, hogy ötletünk vagy vállalkozásunk mások számára is értékes, befektetésre alkalmas legyen, hogy a világ is visszaigazolja az üzleti lehetőséget bennünk.

Ha tudatosan készülünk, ismerjük a vállalkozási buktatókat és nem álmainkat kergetve növeljük csodás „unikornisunkat”, akkor rengeteg családi pénzt, befektetett időt és energiát spórolhatunk meg. Biztosan mindenkinek rendelkeznie kell bizonyos vállalkozási ismeretekkel, aki erre adja a fejét, de mi az, ami nélkül ne induljunk el? S ha ez a tudás a birtokunkban van, akkor biztosan kiléphetünk-e a piacra? S igen, vannak átadható befektetői szempontok is, amivel már beljebb vagyunk, ha ismerjük őket. Milyen feladataink vannak egy reális, fenntartható vállalkozás beindításához?


Ha szeretnél vállalkozási ötleteddel ilyen fázisba jutni, hogy befektetők is komolyan vegyenek, akkor jelentkezz Vállalkozásfejlesztő Élményprogramunkra!

3 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page